Tuesday 23 August 2011

IMAM MUDA HASSAN ADLI KE SMKBS SEMPENA RAMADHAN 1432H

Pada tanggal 23 hb Ogos 2011, bersamaan 23 Ramadhan 1432H, juara Imam Muda 2011, saudara Ahmad Hassan Adli bin Yahya telah datang menyampaikan pengisian Ramadhan kepada pelajar dan guru SMK Batu Sepuluh, Lekir. Beliau ditemani pegawai perhubungan yang juga abang iparnya, saudara Shaharuddin Saari.
Mereka disambut oleh pengetua SMK Batu Sepuluh, Haji Shaifuddin bin Haji Masduki. Turut menyambut kedatangan beliau, adalah Penolong Kanan HEM. Encik Abdul Hakim bin Mohd Isa, dan Penolong Kanan Kokurikulum, En. Noor Izzuddin bin Ali Hassan.
Tuan pengetua menyambut kedatangan IM Hassan Adli di pejabat beliau
Ceramah Ramadhan bermula 10.30 pagi dipengerusikan oleh Ustaz Mohd Imran bin Mohd Idris di kantin sekolah. IM Hassan bijak mengawal suasana menyebabkan lebih 1100 orang pelajar dan guru dapat memberi perhatian kepada pengisian yang disampaikannya. Dalam perkongsian pengalamannya, IM Hassan menceritakan bagaimana sedih perasaannya ketika menguruskan jenazah pesakit HIV positif. Beliau turut memberikan motivasi kepada pelajar SMKBS agar menjaga perilaku dan akhlak sebagai Muslim. Ceramah beliau diselangselikan dengan jenaka yang menyebabkan para audiens tidak hilang tumpuan terhadap apa yang disampaikan.
IM Hassan Adli sedang menyampaikan ceramah Ramadhan kepada pelajar SMKBS
Selesai ceramah, IM Hassan turut mengadakan kuiz mudah untuk pelajar. Pelajar yang menjawab soalan kuiz diberi hadiah yang unik, iaitu sekeping poskad bertanda tangan juara musim ke-2 tersebut.
Seorang pelajar perempuan menjawab soalan kuiz
IM Hassan bertanyakan soalan kuiz kepada seorang pelajar lelaki
Sesi fotografi tidak dilepaskan oleh para pelajar untuk bersama ikon remaja
Barisan guru SMKBS turut bergambar dengan juara Imam Muda 2011


No comments:

Post a Comment