Friday 26 August 2011

MAJLIS PENYAMPAIAN SUMBANGAN HARI RAYA SMKBS MERIAH

Pada 26 Ogos 2011, SMK Batu Sepuluh, Lekir telah mengadakan majlis penyampaian sumbangan Hari Raya untuk pelajar miskin dan anak yatim. Majlis tersebut merupakan aktiviti tahunan yang diadakan dengan kerjasama agensi seperti Tabung Haji, PIBG, KGKT dan orang-orang perseorangan.

Majlis dimulakan dengan acara khatam Quran melibatkan pelajar lelaki dan perempuan yang berjaya menamatkan bacaan 30 Juzuk kitab suci tersebut sepanjang bulan Ramadhan. Ustaz Ahmad Junaidi Mohd Said memimpin majlis khatam Quran dengan disaksikan oleh pengetua, guru-guru dan pelajar lain.

Tuan Haji Shaifuddin bin Haji Masduki, pengetua SMK Batu Sepuluh, Lekir turut hadir memeriahkan majlis. Beliau turut menyampaikan sumbangan berupa wang tunai, dan kuih raya kepada pemenang pertandingan kuiz Ihya Ramadhan. Selain itu, pelajar yang kurang bernasib baik, serta kumpulan pelajar anak yatim turut diraikan dengan sumbangan duit raya.

Pada akhir majlis, semua pelajar bersalam-salaman dengan guru-guru berlatarbunyikan lagu hari raya yang dikendalikan oleh unit ICT. Setiap pelajar juga dihadiahkan cenderahati berupa buku panduan solat dan kuih raya.
Ustazah Norfaridah bertanya soalan kuiz Ihya Ramadhan
Pelajar tekun memberi perhatian semasa majlis berlangsung
Barisan guru yang hadir dan memberi sokongan
Guru wanita dan pelajar perempuan yang turut hadir
Pengetua sedang memberi ucapan Hari Raya
Majlis bersalaman dengan guru
Majlis bersalaman diasingkan mengikut jantina
Disediakan oleh : Noor Izzuddin Ali Hassan
Facebook/Izzuddin Ali

No comments:

Post a Comment